Alipay

Tourism Authority of Thailand Partners Alipay and Fliggy to Encourage Chinese Expats in the Country to Explore the Amazing Thailand

การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทยจับมืออาลีเพย์และฟลิกกี้ เชิญชวนชาวจีนในไทยท่องเที่ยวในประเทศกับ Amazing Thailand

First-of-its-kind in Thailand, the joint campaign aims to promote domestic travel

specifically among Chinese expats living in Thailand

Bangkok, 3 September, 2020 – The Tourism Authority of Thailand (“TAT”) today announced a joint campaign with Alipay, China’s leading digital payment platform operated by Ant Group, and online travel platform Fliggy, a part of Alibaba Group, marking TAT’s latest initiative to reboot domestic tourism and accelerate industry recovery after the Covid-19 lockdown.

Named Local Chinese Expats Domestic Travel Campaign (泰国本地游), the joint campaign is the first-of-its-kind in Thailand specifically targeting and encouraging local Chinese expats to travel domestically and explore the Amazing Thailand, thus to create revenue opportunities for businesses in retail, hospitality, F&B and other tourism-related industries.

The joint campaign is also part of the ongoing strategic collaboration between the Government of Thailand and Alibaba Group to drive the development of the country’s digital economy in areas including tourism as well as e-commerce, training and digital logistics.

“The tourism industry has been hard hit by the pandemic and the lockdown. While international travel is yet to resume, promoting domestic travel is essential to industry recovery and the livelihood of businesses relying on tourist spending,” said Yuthasak Supasorn, Governor, TAT. “This joint campaign marks the latest addition to the series of measures and initiatives recently introduced by the TAT to reboot domestic tourism.”

“Chinese expats living, working and studying in Thailand form an important market for us to actively engage to promote domestic travel. Alipay and Fliggy, as popular daily life and travel platforms among Chinese, are naturally the right partners to us. We are confident that the collaboration will bring the tourism industry to local Chinese expats, and connect them with our merchants to create a unique and fun domestic travel experience,” he added.

Under the campaign, Chinese expats who live in Thailand and hold an Alipay account could enjoy exclusive deals offered by participating hotels when booking a domestic trip through Fliggy. With each booking made, travelers will be rewarded with RMB368 (~THB1,661.8) in the form of Alipay digital coupons which can be used nationwide and with participating hotels and merchants.

Cherry Huang, Head of Global Travel, Alibaba Group said: “Thailand is one of the most popular Southeast Asia destinations among travelers from China, and its appeal extends to Chinese expats living in the country as well. As China’s largest digital payment platform, Alipay strives to support the daily life of Chinese living overseas through the Alipay local life platform (本地生活平台). We are excited that Chinese expats in Thailand will be able to enjoy great travel experiences brought by this campaign.”

“Such collaborations with TAT are essential to the recovery of the tourism industry. We are honored to play a part and deeply encouraged by the trust and support among our industry partners, who have shown overwhelming interests in participating with great deals and attractive experiences,” she added.

Participating hotels and merchants in the campaign include The Peninsula Bangkok, Banyan Tree Phuket, Conrad Bangkok, Klook, Central shopping malls, Central department store, Fly-Food and many more.

Local Chinese Expats Domestic Travel (泰国本地游)

Campaign Poster in Alipay App

ผ่านแคมเปญร่วมกันในประเทศครั้งแรกเพื่อส่งเสริมการเดินทางท่องเที่ยวภายในประเทศ โดยเฉพาะในกลุ่มชาวจีนที่อาศัยอยู่ในประเทศไทย

กรุงเทพฯ, [3 กันยายน 2563] – การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย (ททท.) จัดแคมเปญพิเศษร่วมกับอาลีเพย์ (Alipay) แพลตฟอร์มการชำระเงินดิจิทัลชั้นนำในประเทศจีนซึ่งดำเนินงานโดยแอนท์ กรุ๊ป (Ant Group) พร้อมด้วยฟลิกกี้ (Fliggy) แพลตฟอร์มการให้บริการท่องเที่ยวออนไลน์ในเครืออาลีบาบา กรุ๊ป (Alibaba Group) โดยมีจุดประสงค์เพื่อกระตุ้นการท่องเที่ยวภายในประเทศ และเร่งการฟื้นฟูอุตสาหกรรมท่องเที่ยวหลังการแพร่ระบาดของโควิด-19 ตามวัตถุประสงค์ของการท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย

แคมเปญร่วมกันครั้งนี้มีชื่อว่า Local Chinese Expats Domestic Travel (泰国游游) เป็นแคมเปญในประเทศไทยครั้งแรก ที่มีจุดมุ่งหมายเพื่อกระตุ้นให้ชาวจีนในไทยเดินทางท่องเที่ยวในประเทศภายใต้ Amazing Thailand และสร้างโอกาสในการสร้างรายได้ให้กับธุรกิจค้าปลีก การบริการ อาหารและเครื่องดื่ม และอุตสาหกรรมที่เกี่ยวกับการท่องเที่ยวอื่นๆ

แคมเปญร่วมนี้เป็นส่วนหนึ่งของความร่วมมือเชิงกลยุทธ์ระหว่างรัฐบาลไทยและอาลีบาบาอย่างต่อเนื่องเพื่อขับเคลื่อนการพัฒนาเศรษฐกิจดิจิทัลของประเทศในด้านต่างๆ รวมถึงการท่องเที่ยว อี-คอมเมิร์ซ การฝึกอบรม และดิจิทัลโลจิสติกส์

นายยุทธศักดิ์ สุภสร ผู้ว่าการท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย การท่องเที่ยวแห่งประเทศไทย (ททท.) กล่าวว่า “อุตสาหกรรมการท่องเที่ยวได้รับผลกระทบอย่างมากจากสถานการณ์การแพร่ระบาด และมาตรการล็อคดาวน์ ขณะที่การเดินทางไปต่างประเทศยังคงหยุดชะงัก จึงจำเป็นอย่างยิ่งที่จะต้องกระตุ้นการเดินทางในประเทศเพื่อฟื้นฟูอุตสาหกรรมท่องเที่ยว รวมถึงธุรกิจที่ต้องพึ่งพานักท่องเที่ยว แคมเปญนี้เป็นแคมเปญล่าสุดที่เป็นส่วนหนึ่งของมาตรการ และโครงการต่างๆ ที่ททท.จัดขึ้นเพื่อฟื้นฟูการท่องเที่ยวในประเทศให้กลับมาคึกคักอีกครั้ง”

“ชาวจีนที่อาศัย ทำงาน และศึกษาอยู่ในประเทศไทยนับเป็นกลุ่มเป้าหมายที่สำคัญของเราในการส่งเสริมให้พวกเขาเดินทางท่องเที่ยวในประเทศ ทั้งอาลีเพย์และฟลิกกี้เป็นแพลตฟอร์มไลฟ์สไตล์และท่องเที่ยวที่ได้ความนิยมในชาวจีน ซึ่งนับเป็นพันธมิตรที่แข็งแกร่งสำหรับททท. เรามั่นใจว่าความร่วมมือครั้งนี้จะช่วยให้ธุรกิจการท่องเที่ยวเชื่อมกับชาวจีนที่อาศัยอยู่ในไทย และช่วยสร้างประสบการณ์ที่สนุกและแปลกใหม่สำหรับการท่องเที่ยวในประเทศ” นายยุทธศักดิ์ กล่าว

ภายใต้แคมเปญดังกล่าว ชาวจีนที่อาศัยอยู่ในประเทศไทย และมีบัญชีอาลีเพย์จะได้รับข้อเสนอสุดพิเศษจากโรงแรมที่เข้าร่วมโครงการเมื่อจองที่พักในประเทศไทยผ่านฟลิกกี้ สำหรับการจองในแต่ละครั้งนักท่องเที่ยวจะได้รับคูปองดิจิทัลอาลีเพย์มูลค่า 368 หยวน (ประมาณ 1,661.8 บาท) สำหรับใช้กับโรงแรมและซื้อสินค้าและบริการจากห้างร้านต่างๆ ที่เข้าร่วมโครงการทั่วประเทศ

เชอรี่ หวง หัวหน้าฝ่ายการท่องเที่ยวทั่วโลกของอาลีบาบา กรุ๊ป กล่าวว่า “ประเทศไทยเป็นหนึ่งในจุดหมายปลายทางการท่องเที่ยวในเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ที่ได้รับความนิยมมากที่สุดในหมู่นักท่องเที่ยวชาวจีน รวมไปถึงชาวจีนที่อาศัยอยู่ในประเทศไทย ในฐานะแพลตฟอร์มดิจิทัลเพย์เมนต์ที่ใหญ่ที่สุดของจีน อาลีเพย์มุ่งมั่นที่จะสนับสนุนไลฟ์สไตล์และการใช้ชีวิตของชาวจีนที่อาศัยในต่างประเทศผ่าน Alipay local life platform (本地生活平台) เรารู้สึกยินดีเป็นอย่างยิ่งที่ชาวจีนที่อาศัยอยู่ในประเทศไทยจะมีโอกาสได้สัมผัสประสบการณ์การท่องเที่ยวสุดประทับใจภายใต้แคมเปญนี้”

“ความร่วมมือกับ ททท.ในครั้งนี้นับว่ามีความสำคัญอย่างมากต่อการฟื้นธุรกิจท่องเที่ยวของไทย เรารู้สึกเป็นเกียรติที่ได้มีส่วนร่วมในกิจกรรมครั้งนี้ รวมถึงได้รับความไว้วางใจและการสนับสนุนจากพันธมิตรภาคธุรกิจต่างๆ ที่มีความสนใจในการเข้าร่วมโครงการเป็นอย่างมาก โดยพร้อมจะนำเสนอโปรโมชั่นสุดพิเศษและประสบการณ์ที่น่าดึงดูดใจแก่นักท่องเที่ยว” เชอรี่ หวง กล่าว

โรงแรมและธุรกิจต่างๆ ที่เข้าร่วมโครงการ อาทิ เดอะ เพนนินซูล่า กรุงเทพ, บันยันทรี ภูเก็ต, คอนราด กรุงเทพ, Klook, เซ็นทรัลช้อปปิ้งมอลล์, ห้างสรรพสินค้าเซ็นทรัล, Fly-Food และอื่นๆอีกมากมาย

แคมเปญร่วมนี้เป็นส่วนหนึ่งของความร่วมมือเชิงกลยุทธ์ระหว่างรัฐบาลไทยและอาลีบาบาซึ่งมีการลงนามข้อตกลงร่วมกันเมื่อปี 2661 โดยหน่วยงานภาครัฐของไทยและหน่วยงานธุรกิจส่วนต่างๆ ของอาลีบาบาทำงานร่วมกันอย่างใกล้ชิดในหลายๆ ด้าน เช่น อี-คอมเมิร์ซ ดิจิทัลโลจิสติกส์ การท่องเที่ยว และการฝึกอบรม

แคมเปญ Local Chinese Expats Domestic Travel ในแอปอาลีเพย์