PlayStation

PLAYSTATION™NETWORK MONTHLY ACTIVE USERS REACHES 103 MILLION

PlayStation เปิดเผยจำนวนสมาชิกรายเดือน PLAYSTATION™NETWORK มีผู้ใช้งานถึง 103 ล้านราย

PlayStation 4’s Sales Milestone Also Surpasses 106 Million Units Worldwide

Bangkok, Thailand, January 7, 2020 – Following another year of successful holiday sales, Sony Interactive Entertainment (SIE) today announced that PlayStation™Network’s (PSN) December 2019 monthly active users have reached 103 million[1], demonstrating that gamers worldwide are enjoying PlayStation®’s offerings. Additionally, the PlayStation®4 (PS4™) console has sold through more than 106 million[2] globally, and the cumulative sales of PS4 software titles from retailers and PlayStation™Store (PS™Store) have reached 1.15 billion[3] as of December 31, 2019.

“I am very pleased to see that so many PlayStation fans value the unparalleled entertainment experience on PS4,” said Jim Ryan, President and CEO of SIE. “This has been made possible by the support we have from our partners and fans since launching PlayStation in 1994, and I would like to truly thank everyone. We’ve consistently delivered innovative products like PlayStation VR, which has reached its 5 million unit sales milestone[4]. There is much more entertainment experience to look forward to that the PlayStation ecosystem will provide that we can’t wait to share with our fans.”

SIE WWS will continue to deliver highly anticipated titles such as The Last of Us Part II and Ghost of Tsushima[5], further pushing the boundaries of play made possible by the PS4 system as it enters its 7th year. SIE will also focus on the distribution for amazing games from our partners, including unique experiences from indie game developers.

[1] Active User figures are estimated figures based on SIE research.

[2] The sales figures are estimated figures based on SIE research. Japan figures are from 22 Feb 2014 to 31 Dec 2019, North America figures are from 15 Nov 2013 to 31 Dec 2019, Latin America figures are from 29 Nov 2013 to 31 Dec 2019, Europe figures are from 29 Nov 2013 to 31 Dec 2019 and Asia figures are from 17 Dec 2013 to 31 Dec 2019.

[3] The sales figures are estimated figures based on SIE research. Japan figures are from 22 Feb 2014 to 31 Dec 2019, North America figures are from 15 Nov 2013 to 31 Dec 2019, Latin America figures are from 29 Nov 2013 to 31 Dec 2019, Europe figures are from 29 Nov 2013 to 31 2019 and Asia figures are from 17 Dec 2013 to 31 Dec 2019. Add-on contents are not included.

[4] The sales figures are estimated figures based on SIE research from 13 Oct 2016 to 31 Dec 2019.

[5] Titles may vary depending on the region.

ขณะที่ยอดขายเครื่องเกมคอนโซล PlayStation 4 ทะลุ 106 ล้านเครื่องทั่วโลก

กรุงเทพฯ, ประเทศไทย, 7 มกราคม 2563 – จากช่วงโปรโมชั่นเทศกาลวันหยุดยาวที่ได้รับการตอบรับ เป็นอย่างดีในปีนี้  บริษัท โซนี่ อินเตอร์แอคทีฟ เอนเตอร์เทนเมนต์ เปิดเผยว่ายอดผู้ใช้งาน PlayStation™Network’s (PSN) รายเดือน จนถึงเดือนธันวาคม 2562 มีจำนวนถึง 103 ล้านราย[1] แสดงให้เห็นว่าผู้เล่นเกมทั่วโลกมีความสุข พึงพอใจกับสิ่งที่ PlayStation®’ คัดสรรมานำเสนอ  ในส่วนของเครื่องเกมคอนโซล PlayStation®4 (PS4™) มียอดขายสะสมกว่า 106 ล้านเครื่องทั่วโลก[2] และ  ณ วันที่ 31 ธันวาคม 2562 ยอดขายเกมต่างๆ บนเครื่องเกมคอนโซล PS4 ที่วางจำหน่ายทางร้านค้าปลีก และในรูปแบบดิจิทัลดาวน์โหลดบน PlayStation™Store (PS™Store) มีมากกว่า 1.15 พันล้านชุด[3]

จิม ไรอัน, ประธาน และซีอีโอ บริษัท SIE กล่าวว่า “ผมรู้สึกยินดีเป็นอย่างยิ่งที่เห็นบรรดาผู้ชื่นชอบ PlayStation มากมาย ให้คุณค่ากับประสบการณ์ความบันเทิงที่ไม่เหมือนใครของเครื่องเกม PS4 สิ่งเหล่านี้เกิดขึ้นได้จากการสนับสนุนจากเหล่าพันธมิตร และแฟนๆ ของเรานับตั้งแต่เครื่องเกม PlayStation เปิดตัวในปีพ.ศ. 2537 และผมขอขอบคุณทุกคนอย่างยิ่ง เราได้ส่งมอบนวัตกรรมออกมาอย่างต่อเนื่อง เช่น เครื่องเกม PlayStation VR ซึ่งมียอดขายถึง 5 ล้านเครื่องทั่วโลกแล้ว[4] และเรามีประสบการณ์ความบันเทิงอีกมากมายในผลิตภัณฑ์ PlayStation ที่พร้อมให้บริการ และเราแทบทนรอไม่ได้ที่จะแบ่งปันประสบการณ์เหล่านี้ให้กับแฟนๆ ของเรา”

SIE WWS จะยังคงนำเสนอเกมที่ทุกคนตั้งตารอคอยออกมาอย่างต่อเนื่อง เช่น The Last of Us Part II and Ghost of Tsushima[5] เพื่อผลักดันขอบเขตประสบการณ์ด้านการเล่นเกมบนเครื่องเกม PS4 ที่กำลังเข้าสู่ปีที่ 7 โดย SIE จะยังมุ่งมั่นในการนำเสนอเกมที่น่าตื่นตาตื่นใจจากเหล่าพันธมิตรของเรา รวมไปถึงประสบการณ์การเล่นเกมที่เป็นเอกลักษณ์จากเหล่าค่ายนักพัฒนาเกมอินดี้ต่อไป

[1] Active User figures are estimated figures based on SIE research.

[2] The sales figures are estimated figures based on SIE research. Japan figures are from 22 Feb 2014 to 31 Dec 2019, North America figures are from 15 Nov 2013 to 31 Dec 2019, Latin America figures are from 29 Nov 2013 to 31 Dec 2019, Europe figures are from 29 Nov 2013 to 31 Dec 2019 and Asia figures are from 17 Dec 2013 to 31 Dec 2019.

[3] The sales figures are estimated figures based on SIE research. Japan figures are from 22 Feb 2014 to 31 Dec 2019, North America figures are from 15 Nov 2013 to 31 Dec 2019, Latin America figures are from 29 Nov 2013 to 31 Dec 2019, Europe figures are from 29 Nov 2013 to 31 2019 and Asia figures are from 17 Dec 2013 to 31 Dec 2019. Add-on contents are not included.

[4] The sales figures are estimated figures based on SIE research from 13 Oct 2016 to 31 Dec 2019.

[5] Titles may vary depending on the region.