NetApp

How AI and Deep Learning Are Improving Online Shopping

AI และ Deep Learning กับการเปลี่ยนแปลงของโลกช้อปปิ้งออนไลน์

Increasingly, digital success depends on AI—in the form of intelligent chatbots and recommender systems, more flexible and efficient supply chains and distribution networks, enhanced product designs, and much more. No enterprise can afford to overlook the potential benefits.

Data is the “oil” of the digital economy. AI projects simply won’t succeed without access to the right datasets. One of the benefits that a CoE can deliver is an organized catalog of available datasets, both existing and new. In addition to existing company datasets like data extracted from corporate systems of record, production data, and customer preference data, AI operations often require additional datasets from external sources. For instance, if your business is weather dependent, you might need access to climate

Retailers use artificial intelligence (AI) to look at product images and information about what customers are browsing in real time, along with their previous buying patterns, to make accurate and personalized recommendations. AI also allows retailers to use dynamic pricing that is adjusted to make sales based on the customer’s location, characteristics, and habit. For example, even after a purchase is made, AI can offer accessories, warranties, and other logically related items.  Al helps marketers understand the behaviors of their audience and analyze marketing placement to make certain that ads and campaigns are effective and are served appropriately.

AI is making online shopping even easier. Zalando (shoes and fashion), Pinterest (recipes and home ideas), and Omnious (fashion) speed up shopping with AI. Online retailer Zalando uses deep learning and GPUs in its extremely efficient Optimal Cart Pick algorithm. Pinterest uses AI to streamline its shoppers’ “pin” searches and identify best matches. Omnious has engineered an AI-driven, automated tagging engine that tags fashion images 100% faster than humans can.

Jet.com (e-commerce), Modiface (beauty apps), and Olay (skin care) use AI to empower savvy shopping. With AI optimizing suppliers, warehouses, and offers, Jet.com can fulfill orders at the best prices possible. Modiface combines AI and modeling technology to let customers experiment virtually with makeup before buying. Olay has created an AI-powered tool to help customers find the perfect products for their skin types.

Criteo (internet advertising), a British grocery giant, and KLM (airline) use AI to generate positive shopping experiences. With Criteo’s AI-based predictive data analytics, $55 billion is produced by online ads that target shoppers with products they want. A British grocery giant developed an AI-optimized warehouse that perfects and streamlines customer orders, and KLM engages in 15K weekly social media conversations with the help of DigitalGenius’ AI technology.

NetApp, the data authority for hybrid cloud, and NVIDIA, the leader in compute for AI, are enhancing the retail industry in innovative ways to transform shopping into a faster, smarter, and more rewarding experience. Learn how data visionaries and online merchants are joining forces with NetApp and NVIDIA to apply AI and deep learning to overcome countless business-critical retail shopping challenges.

ความสำเร็จ และความก้าวหน้าที่รุดหน้าไปไกลมากขึ้นของโลกดิจิทัล มาจาการใช้ AI ทั้งในรูปแบบแชทบอทอัจฉริยะ และการแนะนำสินค้า (Recommender Systems) ที่มีความยืดหยุ่น ทำให้การจัดการเครือข่ายห่วงโซ่การกระจายสินค้า การจำหน่าย และการผลิต มีประสิทธิภาพมากขึ้น ทำให้การออกแบบผลิตภัณฑ์ก้าวหน้าขึ้น และอื่นๆ อีกมากมาย ทำให้ไม่มีองค์กรไหนมองข้ามผลประโยชน์ที่อาจเกิดขึ้นได้

คำกล่าวที่ว่า Data is the “oil” ได้เปรียบ“ข้อมูล” เป็นองค์ประกอบการขับเคลื่อนของเศรษฐกิจดิจิทัล การใช้งาน AI จะไม่ประสบความสำเร็จหากไม่มีการเข้าถึงชุดข้อมูลที่เหมาะสม ประโยชน์อย่างหนึ่งที่ CoE มอบให้คือการจัดระเบียบชุดข้อมูลที่มีอยู่และรวมถึงชุดข้อมูลที่นอกเหนือจากที่บริษัทมี เช่นข้อมูลที่ดึงมาจากระบบบันทึกข้อมูลการผลิตและข้อมูลความชอบของลูกค้า และในการดำเนินการของ AI ที่ต้องการชุดข้อมูลเพิ่มเติมจากแหล่งภายนอก เช่น หากธุรกิจของคุณขึ้นอยู่กับสภาพอากาศ คุณก็ต้องมีข้อมูลของสภาพภูมิอากาศ

ผู้ค้าปลีกใช้ AI เพื่อดูภาพผลิตภัณฑ์และข้อมูลแบบเรียลไทม์ พร้อมกับข้อมูลของการซื้อก่อนหน้านี้เพื่อให้คำแนะนำที่ถูกต้อง และมีความเป็นส่วนตัว AI ยังช่วยให้ผู้ค้าปลีกในการกำหนดราคาที่อาจมีการปรับเปลี่ยนเพื่อสร้างยอดขายตามโลเคชั่น หรือตามลักษณะเฉพาะของลูกค้า เช่น แม้ว่าจะทำการซื้อไปแล้วแล้ว แต่ AI ก็สามารถเสนออุปกรณ์เสริมการรับประกันและรายการอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้องได้ Al ช่วยให้นักการตลาดเข้าใจพฤติกรรมของผู้บริโภค และวิเคราะห์สถานะทางการตลาดเพื่อให้แน่ใจว่า แคมเปญต่างๆ มีประสิทธิภาพ และสามารถให้บริการได้อย่างเหมาะสม

AI ทำให้การช้อปปิ้งออนไลน์ง่ายยิ่งขึ้น Zalando (รองเท้าและแฟชั่น), Pinterest (สูตรอาหารและไอเดียบ้าน) และ Omnious (แฟชั่น) ต่างเพิ่มความเร็วให้กับการช้อปปิ้งด้วย AI ผู้ค้าปลีกออนไลน์ Zalando ใช้การเรียนรู้เชิงลึก(Deep learning) และ GPU ในอัลกอริธึม Optimal Cart Pick ที่มีประสิทธิภาพสูง Pinterest ใช้ AI เพื่อปรับปรุงการค้นหา “พิน” (PIN) ของผู้ซื้อและระบุรายการที่ตรงกันที่สุด ในขณะที่ Omnious ได้ออกแบบเอ็นจิ้นการติดแท็กอัตโนมัติที่ขับเคลื่อนด้วย AI ซึ่งการแท็กรูปภาพแฟชั่นเร็วกว่าที่มนุษย์ทำได้ 100%

Jet.com (อีคอมเมิร์ซ), Modiface (แอพเสริมความงาม) และ Olay (สกินแคร์) ใช้ AI เพื่อเพิ่มขีดความสามารถในการจับจ่าย ด้วย AI ที่เพิ่มประสิทธิภาพซัพพลายเออร์คลังสินค้าและข้อเสนอ Jet.com สามารถดำเนินการตามคำสั่งซื้อด้วยราคาที่ดีที่สุด Modiface ผสมผสานเทคโนโลยี AI และการสร้างแบบจำลองเพื่อให้ลูกค้าได้ทดลองแต่งหน้าก่อนซื้อ ขณะที่ Olay ได้สร้างเครื่องมือด้วย AI เพื่อช่วยให้ลูกค้าค้นหาผลิตภัณฑ์ที่เหมาะกับสภาพผิวของตน

Criteo (โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต), บริษัทค้าปลีกยักษ์ใหญ่ของอังกฤษ และ KLM (สายการบิน) ใช้ AI สร้างประสบการณ์การช็อปปิ้ง ด้วยการวิเคราะห์ข้อมูลคาดการณ์โดยใช้ AI ของ Criteo ได้สร้างโฆษณาออนไลน์มูลค่า ห้าหมื่นห้าพันล้านดอลลาร์ โดยกำหนดเป้าหมายผู้ซื้อด้วยผลิตภัณฑ์ที่พวกเขาต้องการ ยักษ์ใหญ่ค้าปลีกอังกฤษได้พัฒนาคลังสินค้าที่ปรับแต่งด้วย AI ทำให้คำสั่งซื้อของลูกค้าสมบูรณ์แบบ และคล่องตัวขึ้น KLM มีส่วนร่วมในการสนทนาทางโซเชียลมีเดียสัปดาห์ละ 15K โดยใช้เทคโนโลยี AI ของ DigitalGenius

NetApp ผู้ให้บริการด้านข้อมูลสำหรับไฮบริดคลาวด์และ NVIDIA เป็นผู้นำด้านการประมวลผลสำหรับ AI ร่วมกันระดับอุตสาหกรรมค้าปลีกด้วยวิธีการใหม่ ๆ ในการเปลี่ยนการช็อปปิ้งให้เป็นประสบการณ์ที่เร็วขึ้นฉลาดขึ้นและคุ้มค่ามากขึ้น เรียนรู้วิธีที่ผู้มีวิสัยทัศน์ด้านข้อมูลและผู้ค้าออนไลน์ผนึกกำลังกับ NetApp และ NVIDIA ในการประยุกต์ใช้ AI และการเรียนรู้เชิงลึกเพื่อเอาชนะความท้าทายในการซื้อสินค้าปลีกที่สำคัญทางธุรกิจมากมาย